niedziela, 23 marca 2014

Sałatka ziemniaczana z serem feta i fasolą Kidney

Ostatnimi czasy, moje gotowanie wyglądało bardziej niż kiedykolwiek jak opróżnianie lodówki z resztek i były to spore eksperymenty kulinarne.
W taki sposób powstał dzisiejszy przepis. Ponieważ nie chciało mi się wymyślać nic ładnego, a kubki smakowe wybrały pojedyncze składniki, które koniecznie musiałam połączyć... to tak powstała sałatka ziemniaczana z serem feta i fasolą Kidney!

Składniki: ziemniaki, ser feta, fasola Kidney (moja była gotowa w słoiku w zalewie), mała cebula, świeże oregano, papryka (czerwona lub/i żółta), oliwa z oliwek, ocet balsamiczny, czosnek, pieprz, sól, (opcjonalnie dwa jajka ugotowane na twardo).

Ziemniaki ugotować (nie rozgotować!), pokroić na kawałki (opcjonalnie ugotować z dwa jajka na twardo i też pokroić, jadłam w obu wersjach i w obu sałatka jest pyszna). Paprykę, ser i cebulę również pokroić na małe kawałki, poszarpać oregano. Wycisnąć czosnek (ilość ząbków zależna od gustów smakowych), dodać fasolę, polać oliwą oraz octem, doprawić solą i pieprzem.
Całość wymieszać, podawać można zarówno na bieżąco, gdy ziemniaki są jeszcze ciepłe lub na zimno - smakuje dobrze w obu wersjach.


Wiem, że na zdjęciu sałatka nie wygląda zbyt apetycznie, ale wierzcie mi na słowo - jest pyszna! ;)

2 komentarze: